Макрон обвини руските медии в производство на фалшиви новини! Отказа им акредитация!

Предизборният екип на центриста Еманюел Макрон отказа акредитация на прокремълските руски медии Russia Today и Sputnik, след като ги обвини в разпространяване на фалшиви новини. Информацията беше потвърдена от говорител на екипа на Макрон, съобщи Франс прес, цитирана от БТА. Заявленията за акредитация на двете руски медии, финансирани от Кремъл, са отхвърлени, защото „те са част от механизъм, предназначен да ни навреди“, каза говорителят пред АФП.




Още през февруари двете руски медии бяха обвинени от екипа на Макрон, че разпространяват фалшива информация.
Информационната агенция Sputnik и телевизията Russia Today, създадени от Кремъл за аудитория в чужбина, предават на няколко езика и всяка от тях има информационен сайт на френски. Решението на екипа на Макрон предизвика остри критики от страна на Москва. Говорителката на руското външно министерство Мария Захарова нарече решението скандално.




Главната редакторка на двете медии Маргарита Симонян заяви: „Всички необходими документи бяха изпратени предварително от руските медии. Имайки предвид, че други чужди медии не са срещнали никакви пречки, ние смятаме тази забрана за умишлена и открита дискриминация срещу руски медии от кандидат за президент на държава, която винаги е отстоявала свободата на словото. Ето как свободата на словото си отива по неелегантен начин в страна, която хвали свободите дори повече от сиренето камамбер и бри“.



Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

'